سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه برای جز نزدیکانش گشاده رویی کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]
فاروق (بازخوانی دیدگاه صحابه پیامبردرباره مسأله خلافت)
فاروق ( یکشنبه 88/12/2 :: ساعت 11:29 صبح )

شکوائیه ای از میرحامدحسین هندی (در سفرنامه مکه و مدینه)

میر حامد حسین در سفرنامه مکه و مدینه چنین نوشته:

1. شب هنگام بار دیگر برای زیارت به سوی حرم مطهر شتافتم . به نیابت از دوستان و خویشان ، زیارتنامه خواندم ؛ در اثنای زیارت قبر حضرت زهرا ـ س ـ حال گریه و زاری عجیبی بر من عارض شده بود که ناگاه مردکی از مخالفان ، از زیارت منعم نمود و گریه ام را قطع کرد ؛ از نامبالاتی اهل عدوان به شدّت افسرده شدم.

 

2. نزدیک مغرب است ، یک نفر از سادات مدینه که بحرینی الأصل است به ملاقات من آمد . نامش حسن بن عبدالله بحرانی است ، او شیعه ای مؤمن و از اهل علم است ، که همراه با دیگر سادات مدینه در خارج از قلعه شهر زندگی می کند ... پیشتر در هندوستان شنیده بودم که فدک را به سادات مدینه پس داده اند ، از این رو از وی پرسیدم : آیا فدک را به شما واگذار کرده اند ؟  گفت : خیر . فدک همچنان در دست حکومت است و دولت آن را در تصرف خود دارد !

3. پنجمین روز از ماه شوال مصادف است با روز پنجشنبه ، به همراه بعضی از دوستان برای زیارت قبور بنی هاشم  که در خارج از شهر مکه واقع است ، رفتیم . ابتدا به زیارت قبر حضرت خدیجه کبری ـ رضی الله عنها ـ که در وسط اتاقی قرار دارد و بر روی آن ضریحی است ، مشرف شدیم . زنان گرداگرد ضریح حضرت خدیجه ازدحام کرده بودند پس از زیارت و دعا و گریه با عجله از آنجا خارج شدیم . سپس راهی زیارت قبر حضرت آمنه ـ رضی الله عنها ـ  که بسان قبر حضرت خدیجه دارای ضریح و بارگاه می باشد ، شدیم ؛ این حجره در مقابل حجره حضرت خدیجه قرار دارد. پس از زیارت قبر آمنه ، به مسجدی رفتیم که در آن قبر عبدمناف و عبدالمطلب و ابیطالب ـ رضی الله عنهم ـ قرار دارد ، قبور را زیارت کرده ، سوره فاتحة الکتاب قرائت نمودیم . مسجد مذکور را مرحوم میرزا فصیح از سرمایه مرحوم مغفور سید ناصر علی هندی بنا نموده است . میرزا فصیح کسی است که این سه قبر را تعمیر و احیا کرد . پیش از آن کسی به این قبور بها نمی داد . و اهل سنت آن سه تن را مسلمان نمی دانند!

 




لیست کل یادداشت های این وبلاگ
منظومه غدیر : ابوالقاسم راجی بید آبادی اصفهانی
فضائل موسی بن جعفر علیهما السلام فی تاریخ بغداد للخطیب
برخی از مصادر کتاب: عبقات الانوار
برخی از مصادر کتاب: عبقات الانوار
برخی از مصادر کتاب: عبقات الانوار
کتاب تشیید المطاعن و کشف الضغائن
تقریب ممدوح و مذموم
ترویج مذهب یا خرابکاری
حکایتی از یک ناصبی
حمزه سید الشهداء (ع)
ارجوزه ای در ردّ قصیده بغدادیه
[عناوین آرشیوشده]